Indiana Joan

Als ik verdrietig, boos of vrolijk ben draai ik vaak een lekker plaatje. Dat kan van alles zijn.
Een lekkere Hollandse smartlap of een foute R&B hit.

Muziek kan overal!
Als mensen elkaar het ja-woord geven wordt dat vaak afgesloten met een ‘ons-liedje’ en als we die achterlijke files in Nederland proberen te overleven gooien we ook een draai aan de volumeknop.
Muziek kan en muziek mag! Bijna altijd!

Tot ik afgelopen week de voorrondes van het Eurovisie Songfestival keek.
Ik belandde middenin de uitzending, en ik zag dat bij die niet zo fraaie stem een nog minder fraaie outfit hoorde.
Ik als actieve talentenshow-fan herkende Joan meteen!

Na Sieneke had ik niet gedacht dat er nog iemand op de proppen zou komen die Nederland nog meer voor lul kon laten staan!
Nou krijg ik sowieso kromme tenen van het Songfestival, maar ik vind wel dat daar iemand moet staan die goed laat zien wat de Nederlandse muziekindustrie in huis heeft!

Maar daar staan we straks.
Een podium vol wigwams, een mislukte Hiawata en een stemgeluid waar zelfs Angela Groothuizen zuiver naast klinkt.
Vote for Holland!

What the fuck!?

Wat is er gebeurt met ‘sinds een dag of twee’ en waar zijn de artiesten die zich kunnen meten met Boudewijn de Groot?!
Waar is al dat aankomend talent??

Zet de Nederlandse ‘artiesten’ van tegenwoordig in één ruimte (de 3 J’s, Rinus -inclusief obese op de scooter- , Wolter Kroes, Jannes) en de bezuinigingen in de hulpverlening moeten direct worden terug gedraaid.

Uit protest ga ik de halve finale wel kijken maar toch stemmen op Armenië!

Maar goed, ik zie dat het verkeer weer doorrijdt dus ik gooi de muziek weer aan!

Sjalalie Sjalala!

Over Eline

Wie ben ik? Ik ben Pien! En ik schrijf. Alle kleine, gigantische, chaotische, onbelangrijke en levensbelangrijke vragen geven mij stof om te schrijven. Van politieke kwesties tot schnitzels in de pan! Ik hou van kinderen, lezen, shoppen, high heels, nagels bijten en ongegeneerd pyamadagen houden. Op dagen dat ik mezelf ben zie je een drukke, optimistische en chaotische dame. Op de dagen dat ik mezelf niet ben, schrijf ik mijn leukste columns. Ik ben Pien, maar ook weer niet. Voor iedereen die me niet kent, ben ik namelijk Eline Willemse. Maar vanaf nu, mag u Pien zeggen.

Geef een reactie

