So not lovin’ it!

Hysterisch gejuich als ik mn kids vertel dat de Mac Donalds kookt vanavond.
Tien minuten rijden en een bestelling doorgeven aan een ongeïnteresseerde puber klinkt beter dan piepers schillen en haastig koken terwijl mijn twee dotjes elkaar creatief bewerken met een prittstift.

Eigenlijk is het kiezen tussen twee kwaden.
Want de Mac mag dan voor een totale ontspanning voor mijn koters zorgen, ik verlaat de tent altijd met hartkloppingen en angstaanvallen.
Op zondagavond ( die dag dat ouders niet koken) is het bezoekersaantal drie keer meer dan het pand aankan en kinderen rennen bezweet en hongerig hun nieuwgemaakte vriendjes achterna.
Je betaalt je scheel aan een menu die je honger stilt tot ongeveer een half uur na inname terwijl de gekleurde ballen je als een lingoshow om de oren vliegen.
Maar goed, eenmaal gesetteld op een bankje met een dienblad vol HappyMeals denk ik elke keer weer dat de harmonie kan beginnen.
Maar dan begint de ellende pas.
Namelijk de in China gemaakte plastic speeltjes die hoe dan ook voor de nodige discussies gaat zorgen.
Of ze willen hetzelfde speeltje, of maar één kind is ontevreden of het speeltje gaat kapot waardoor de hysterie niet meer te overzien is.
Uiteindelijk twee kipnuggets, een Sunday en twee woedeuitbarstingen verder verlaten we de toko met vlaggetjes, ballonnen, HappyMealdozen (die je kan knutselen maar wat je nooit gaat doen ) en lepels van een Mac Flurry die de kinderen willen bewaren.
Allemaal compleet uitgeput, ongevuld en geïrriteerd sluiten we de gezellige MacDonalds zondagavond af.

Thanks Ronald!

Over Eline

Wie ben ik? Ik ben Pien! En ik schrijf. Alle kleine, gigantische, chaotische, onbelangrijke en levensbelangrijke vragen geven mij stof om te schrijven. Van politieke kwesties tot schnitzels in de pan! Ik hou van kinderen, lezen, shoppen, high heels, nagels bijten en ongegeneerd pyamadagen houden. Op dagen dat ik mezelf ben zie je een drukke, optimistische en chaotische dame. Op de dagen dat ik mezelf niet ben, schrijf ik mijn leukste columns. Ik ben Pien, maar ook weer niet. Voor iedereen die me niet kent, ben ik namelijk Eline Willemse. Maar vanaf nu, mag u Pien zeggen.

Geef een reactie

